Cheile Zanoagei


De ceva timp ma tot gandeam sa dau o tura prin cheile Zanoagei, insa nu eram chiar atat de convins daca merita din punct de vedere fotografic. Dar, acum cateva zile am avut ocazia sa decopar proiectul lui Dan Dinu, Romania Salbatica, si dupa ce m-am uitat de vreo trei ori la filmul cu Valea Ialomitei, m-am decis. Trebuie sa ajung acolo, cat mai repede.

Asa ca Sambata am plecat la drum, cei drept mai tarziu decat am planificat, dar nu mai conteaza, aveam rucsacu foto cu mine, bocancii, trepiedul, ceva de rontait pe drum si o sticla de apa. Am ajuns pe la pranz la campingul Zanoaga, de unde pleaca traseul spre chei.

Drumul prin chei este relativ usor, desi anumite zone mai stancoase necesita un pic de atentie si pe alocuri si un pic de efort. Raul Ialomita si-a facut drum prin aceste chei, rostogolinduse peste stanci, lansad in urma suficient de multe caderi de apa destul de fotogenice. Insa raul nu se lasa fotografiat asa usor, in anunite zone trebuie sa cobori putin de pe poteca pentru a ajunge aproape de apa. In anumite locuri te ma agati de un copac, mai faci echilibristica pe niste stanci, mai eviti niste noroaie. Cine a zis ca fotografia e usoara? Faptul ca nu ajungi usor la apa, este un lucru bun, deoarece nu toti turistii fac asta, avand ocazia sa lase in urma lor sticle, pungi si alte gunoaie. Albia raului este destul de curata, astfel poti sa fotografiezi linistit, fara sa te stresezi ca o sa stai sa faci prea multa curatenie in Photoshop, cand ajungi acasa si prelucrezi fotografiile. Nu aveti idee cat de frustrant este sa ai in fata obiecivului un cadru superb, dar plin de gunoaie, pe care ori cat de mult te-ai chinui, nu poti sa le cureti in Photoshop.

EOS 7D Mk2, 10mm, f/11, 1.3 sec, ISO 100

EOS 7D Mk2, 10mm, f/11, 6 sec, ISO 100

EOS 7D Mk2, 10mm, f/11, 1 sec, ISO 100

EOS 7D Mk2, 57mm, f/8, 0.5 sec, ISO 100

Iesirea din chei se face spre lacul Scropoasa, iar mai spre stanga, pe drumul de acces neasfaltat, se ajunge la cascada 7 Izvoare. Initial nu am mai vrut sa merg si la cascada, mai ales ca se strangeau nori de ploaie, iar undeva in departare se auzeau cateva tunete, partial acoperite de vuietul apei. Pana la urma mi-am asumat riscul de a fi prins de ploaie prin chei, asa ca am dat si o fuga la cascada 7 Izvoare. Alegere buna, tinand cont de faptul ca am scapat neplouat. Pana la urma vremea doar a vrut sa ne sperie putin.

EOS 7D Mk2, 22mm, f/11, 1/4, ISO 100

La intoarcerea spre casa, am trecut pe la lacul Bolboci, sperand la un apus interesant, lucru la care sper de fiecare data cand ies sa fotografiez. Doar ca de data asta nu am avut noroc, natura si-a pastrat spectacolul coloristic pentru alta ocazie.

EOS 7D Mk2, 50mm, f/8, 1/15 sec, ISO 100

EOS 7D Mk2, 55mm, f/8, 30 sec, ISO 100

Leave a Reply

