Barajul Rausor


EOS 7D Mk2, 35mm, f/8, ISO 100, 1/20

De ceva timp ma gandesc sa ma duc la barajul Rausor, spre cabana Voina, pentru un apus de soare. Ma uit pe geam, se strang niste nori interesanti, studiez prognoza si arata bine, soare, nori si putina ploaie trecatoare. Suna promitator, asa ca nu mai stau pe ganduri si plec la drum.

La iesirea din Pitesti prind putina ploaie, dar in directia in care ma indrept arata bine, soare cu nori. Cu putina culoare la apus, ar fi reteta ideala. Ajung la baraj, afara sunt doar 8 grade. Pana la apus mai sunt 2 ore, asa ca decid sa urc mai sus, undeva spre coada barajului. Este un loc unde se poate cobora aproape de apa si vreau sa vad ce potential are zona.

Mai merg un kilometru si deja masina imi spune ca exista risc de polei, ma uit pe termometru si sunt doar 2 grade. Incepe sa ploua, dar nu e nici o problema, era in plan, cel putin asa spunea prognoza meteo. Mai merg un kilometru si brusc ploaia se transforma in lapovita, iar cu cat inaintez se transforma din ce in ce mai mult in ninsoare. Asta nu era in plan.

Ajung la coada barajului, afara ninge, iar eu imi dau seama ca nu prea sunt pregatit pentru asa ceva. Imi aduc aminte ca in ultima clipa inainte sa plec de acasa am renuntat sa mai iau ghetele si m-am multumit cu o pereche de adidasi de vara care nu prea se impaca cu umezeala, ce sa mai zic de ninsoare. Desi am haina de ploaie la mine, nu este suficient de calduroasa, iar frigul se simte destul de bine. Se pare ca natura nu ma vrea azi.

Dar nu renunt, mai astept 15 minunte si deja ninsoarea aproape se termina, insa ramane frigul. Chiar si asa, imi iau rucsacul si cobor spre lac, poate gasesc ceva interesant. Nivelul apei este mult mai scazut decat ma asteptam, peste tot e mult noroi, in plus nu vad nimic interesant ce merita fotografiat. Ma intorc la masina si decind sa merg pe baraj, cum era planul initial.

La baraj vremea e mai ok, nu mai ninge, dar e racoare. Rezist, doar nu am venit degeaba pana aici. Planul era sa prind apusul pe lac, sa vad ce oportunitati imi ofera, sa vad daca gasesc un cadru decent, macar sa stiu daca mai incerc si alta data. Asa ca astept. In frig. Ocazional si o ploaie usoara. Dar nu ma deranjeaza asa rau, am venit sa fac ce-mi place cel mai mult. Fotografie. Este un motiv suficient de bun sa nu renunt.

 

Leave a Reply

