Autocritica


EOS 7D Mk2, 10mm, 0.6 - 10 sec, ISO 100

EOS 7D Mk2, 10mm, 0.6 – 10 sec, ISO 100

EOS 7D Mk2, 10mm, f/8, 4 sec, ISO 100

EOS 7D Mk2, 10mm, f/8, 4 sec, ISO 100

Aș vrea să cred că în procesul creativ, autocritica constructivă ne poate influența evoluția în arta fotografică și ne poate îmbunătăți rezultatul final.

Practic, după fiecare ieșire la fotografiat, ajung în situația de a-mi analiza rezultatele, încercând sa stabilesc care fotografii sunt bune și care sunt doar eșecuri. Este important ca eșecurile să nu ne demoralizeze, este important ca ele sa genereze întrebări dar și răspunsuri, să ne motiveze. De ce am eșuat? Nu am aplicat tehnica cum trebuie, nu am știut cum sa o aplic, mai am de învățat? Nu am fost suficient de deschis la elementele compoziționale pe care le-am avut la dispoziție? M-am grăbit? Nu m-am documentat suficient despre zona în care am fost, despre cum și când apune sau răsare soarele? Nu am avut curaj? Nu am vrut sau nu am reușit să văd ce imi oferă natura? Nu am creat suficiente oportunitați?

Toate aceste întrebări merită un răspuns pentru ca data viitoare să obțin ceva mai bun, să evoluez.

Nu este ușor să fii critic cu tine însuți, nu este ușor să vezi și să-ți accepți eșecurile. Trebuie să fii obiectiv, să ai puțină cultură vizuală, să poți să-ți compari rezultatele cu cele ale unor fotografi consacrați.

Trebuie să fii dispus să vrei să înveți, să muncești mai mult și să evoluezi. Să fii increzător că poți mai mult.

Leave a Reply

