Portrete de week-end


Dupa nenumarate zile geroase si o raceala enervanta, ce putea fi mai minunat decat un week-end calduros. Mai mult de atat, o oportunitate minunata sa ies la plimbare cu prietenii, si de ce nu, sa mai sterg camera foto de praf.

In plus, cateva jucarii noi,  un Canon 85mm f/1.8 si un softbox achizitionat de pe ebay, asteptau nerabdatoare o prima utilizare mai serioasa.

Primele incercari le-am facut in parcul Herastrau, unde soarele de la amiaza m-a facut sa caut disperat un colt umbrit pentru a scapa de contrastele puternice. In general zonele cu umbra sunt excelente pentru portrete, oferind o iluminare difuza, scapand astfel de contrastele puternice din fotografie.

Lumina este foarte importanta in fotografie, iar cateodata este atat de puternica incat mai mult ne deranjeaza decat sa ne ajute. Chiar si daca te retragi la umbra vei descoperi ca lumina se reflecta de tot ce este in jurul tau, in special de zapada asternuta pe jos in aceasta perioada a anului, iar subiectul tau sta mai tot timpul cu ochii mijiti. Asa ca e mai bine sa evitam lumina de amiaza, mai bine bem un suc si revenim mai tarziu cand lumina este mai blanda.

Eu totusi am insistat pentru cateva cadre si am avut chiar si tupeul sa-mi stresez subiectul cu un reflector (blenda) alb, o idee nu prea grozava. Dar asa cum spune si David DuChemin, o idee proasta este mai buna decat nimic. Chiar daca nu-ti iese o fotografie de pus pe perete, tot inveti ceva despre expunere, compozitie, etc.

EOS 50D, 85mm, f/3.2, 1/500, ISO 100

Tot in week-end am avut ocazia sa ajung intr-un loc minunat pe care neaparat trebuie sa-l vizitez la vara cand o sa fie plin de viata si de culoare, Parcul Natural Comana, aflat la 30-35km de Bucuresti.

In padure m-am jucat putin cu softbox-ul (o replica chinezeasca a cunoscutului EzyBox 24″) si cu un blit Canon 430EX comandat wireless cu Yongnuo RF-602. Kitul wireless este minunat, imi comanda blitul fara probleme si este mai bine construit decat Cactus-ul V2s pe care l-am folosit o perioada. Cactus-ul avea prostul obicei sa-mi declanseze blit-ul ori de cate ori avea chef, cel mai probabil din cauza bruiajului generat de blit. Singurul defect al lui RF-602 este dat de prinderea transmitatorului pe camera, sau mai bine zis de lipsa acesteia. Nu de alta, dar mi-a cazut de pe camera in zapada fara sa-mi dau seama si am cautat 10 minute dupa el. Noroc ca fiind zapada am putut sa ma intorc pe urmele mele si sa-l gasesc.

EOS 50D, 85mm, f/5.6, 1/160, ISO 100

EOS 50D, 85mm, f/4, 1/160, ISO 100, 430EX

EOS 50D, 85mm, f/5, 1/200, ISO 100, 430EX

Leave a Reply

